Tuesday, September 29, 2009

tahun pertama

this year i celebrated raya puasa as a wife..seronok ada, teruja pon ada..takut ada, sedih ada..huaa...malam raya tu da nangis puas2 bile dengar takbir raya..yer lah..bese pagi raya kite ngan kuarga kite..nih tetibe kite ngan orang lain..tapi kesedihan tu aku dapat atasi coz my hubby da pujuk..he said "semalam da nangis kan..hari nih kite happy happy" ok my dear..thanx bebanyak..love u so much!! my activities during raya this year..

malam raya : packing baju masuk dalam beg troli, gebor, toto, bantal bucuk, dan segala macam. dan yang penting, i masak rendang daging utk di beri kpd mertuaku..huhu

hari pertama : pas solat subuh, sarap sket, pastu gerak ke rumah mertua ku yang mengambil masa lebih kurang 5 ke 10 mnt..hehe..dekat kan..cian my hubby tak de rase balik kampung beraya..then, sarap lagi, pastu gi sembahyang raya kat surau at-taqwa..ramai juga makmum..walaupon di bandar, tapi still ramai lagi yg belum balik ke kg memasing..pastu dlm kul 10 lebih baru gerak ke kg belah bapak mertua ku di bagan datoh, perak. sebelum tu beselah adat kite, ada sesi bermaaf-maafan, aku terkejut bile pak mertuaku sebak bile bersalam ngan my hubby..sedih kot anak sulung dia da ada fmly sendiri..ah tak kisahlah..
sepanjang perjalanan ke bagan datoh, kitaor singgah kat umah sedar mara pak mertua aku..best nyer..coz kebanyakan sedara mara pak mertua dok kat tepi bendang, kat ijok, sekinchan, sabak bernam..pak mertua aku nih orang jawa, so ngomong jowo lah dia ngan sedara mara..mane yg aku paham paham lah..heheh..
kitaorg sampai kat umah mbah malam, da penat tdo terus..

hari kedua : pagi2 lagi da bangun, beselah solat subuh lah..sejuk siut..air kolah..huhuhu..cam umah aku yg kat kg jugak..so, raya ke dua berjalan lagi ke sg manik, teluk intan, pastu ke felda gunung besout, perak.kelakarnyer, pak mertua aku lupe umah sedare dia, berpusing kitaorg kat dalam tu hampir 45minit!!huh!!jenuh..tapi tak pe semua berbaloi coz mak long tu masak sedap..masakan kg lagik!!

hari ketiga : da nak balik ke kl semula, sok nak ke pahang plak..yahoo!!!so kitaorg gerak ke kl dalam kul 10 gak lah..tp beselah menyinggah jugak..kat umah bakal besan fmly mertua aku, tunang adik ipar aku..kat sg buloh..hahhaha...kesian adik ipar, mane ada kg kalo nak balik raya, same2 orang bandar..tak best...aku tak kisah kalo nak ckp aku nih orang kg..lagik best...

hari keempat : sambung next n3..keje wat keje dah..ehhehe

No comments:

Post a Comment

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets