Thursday, October 15, 2009

aku cinta kamu...

Satu pasangan kekasih sedang memecut melebihi 100 km/jam di jalanraya.
Gadis : Perlahankanlah sikit moto nie..saya takut la..
Si Lelaki : Tak nak..bawak laju-laju macam nie ler seronok..
Gadis : Tak..tak seronok pun..tolonglah..saya takut sangat nie..
Si Lelaki : Kalau awak nak saya perlahankan motosikal nie..awak kena kata awak cintakan saya dulu..
Gadis : Ok. Saya cintakan awak !
Si Lelaki : Ok..sekarang peluk saya kuat-kuat.
Si Gadis Memeluk Lelaki tadi dengan erat
Si Lelaki : Awak..boleh awak tolong tanggalkan topi keledar saya tak?? Kemudian pakaikan kat awak..Saya rasa tak selesa lah..

Dalam surat khabar keesokkan harinya :
Sebuah motosikal telah berlanggar dengan satu bangunan akibat kegagalan fungsi brek.Dua mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut, dan hanya satu daripada mereka terselamat.

Kisah sebenarnya, semasa sedang menuruni jalan tersebut, Si Lelaki telah mendapati yang brek motosikalnya tak berfungsi, tetapi dia tidak mahu kekasihnya tahu. Sebaliknya, dia meminta kekasihnya tadi mengungkapkan perkataan " Saya cintakan awak" dan merasakan dakapan terakhir kekasihnya, dia juga memberikan topi keladernya kepada Si Gadis mengharapkan kekasihnya itu selamat..walaupun itu bereti dia akan terkorban.Jadi sekiranya anda ada seseorang yang amat anda cintai dan ambil berat, beritahu dia yang anda cintakannya.
Semoga kita masih punya waktu untuk mengucapkannya

5 comments:

  1. perrghh..syahdu gile cite ko ni..
    ko karang sendiri ke ape saira?
    huhu..ko jgn bg husben ko wat camtu tau..
    takkanla ko nak tgk husben ko meninggal sebab jatuh moto kot?

    ReplyDelete
  2. terharu ah dgn pengorbanan lelaki tu.. ishk...~ ai lop u.. =P

    ReplyDelete
  3. akuk dpt dr sape ntah..emel lah..aku suke dol citer nih..aku amek iktibar jer..takkan nak soh hubby aku wat cam tu..tp kalo da maut seru..tak mampu nak lawan wan..redha jer lah..tp aku harap jgn lah macam tu..aku baru kawen..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

    ReplyDelete
  4. syahdu beb citer ni. nak nangis pun ade

    ReplyDelete
  5. adeh lah bullet..tak pe kalo nangis..kalau ketawa pengubat duka, tangisan boleh melegakan keresahan

    ReplyDelete

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets