Wednesday, October 21, 2009

pi kedah la plak!!!!

salam, pada 16 okt 2009 (mgu lepas) aku, n famili mertua aku gi kedah utk menghantar rombongan kawen abg sepupu mr sepul di langgar, kedah. so kitaorg gerak dr umah aku (cheras) menuju ke tol jalan duta (tempat berkumpul coz mak sedara n sepupu tgl kat sentul) dlm kul 8.00 pagi. sampai kat tol tu kul 8.25..hehe..
cepat tak hubby n pak mertua aku bawak kete?ehheh..laju siot!!aku yang pening..so tgu punya tgu punya tgu..nampaklah kelibat sedara2 aku nih..so dlm kul 9.00 kitaorg bertolak lah..eh kalo bertolak bile nak sampai..hahah..lawak standard!!!
kitaorg berhenti makan kat RnR Tapah..aku makan bihun sup..hubby aku makan nasi..kenyang sudah, perjalanan pon disambung..sampai kat area KK, kak jue (http://sofdesign888.blogspot.com) a.k.a kakak sepupu mr sepul kate ada speed trap so pelan la sket bawak kete tu..kalo tak kemain lagik hubby aku tekan pedal minyak kete tu..kalo bleh sampai cecah lantai..
pastu siap ada roadblock plak!!dah satu keje, hubby aku suh tukar driver..kate dia, kalo ada roadblock biaq pompuan bawak..hehe..ye ye jer tips nih..so aku yang ada pengalaman bawak kete selama 6 tahun nih pon dengan gagahnyer bawak lah kete tu..hehe..(padahal jantung aku macam nak tercabut dah nih!!)
kene tahan lah plak!!bukan laju sangat pon, 121 jer..berhenti lah kete wdu2266 nih kat bahu jalan..pastu dia minta lesen..mmglah mintak lesen, takkan nak mintak kad nikah plak!!adoiyai!!pastu ty aku keje mane aku ckp lah keje kat JPA, JPA mane? ty lagik..dengan rendah diri, aku kate JPA PUTRAJAYA..pastu mamat trafik tu bagi balik lesen aku ckp, ni saya bagi amaran pertama..jgn bawak laju2..yahoo!!!alhamdululillah!!!heheh..kalo tak dah kene 300 dah..mampos!!
then, aku teruskan perjalanan..sampai kat kedah dlm kul 2 kot...rehat2.flat siot..walaupon bukan aku yang bawak tp perjalanan tu mmg memenatkan...heheh..so next n3 aku upload gambar plak..


ni gambar cousin mr sepul wif her hubby..(pakistani..)
amek kat tepi jalan pas tol jalan duta (mase baru nak gi hari jumaat 16 okt 2009
makan kat RnR mane ntah..kat kedah..



















7 comments:

  1. gmbr zura dgn hubby tu jo yg ado kak ju masuk dlm web.takdo lagi dah.kakju ambik sikit jer.takpelah apakata sekali lagi korang bersanding kakju tangkap banyak2.hihihi

    ReplyDelete
  2. hahahaha... slamat sempat tukar pemandu kan.. tgk jerk pompuan terus x jadi nak saman adoiii..~

    ReplyDelete
  3. huhu,,jauh benauu jalannyew

    ReplyDelete
  4. Hi,aslmkm.
    Duk buat kunjungan balas tersinggah at ur blog plak.
    Menarik pulak tu dgn cerita p ke Langgar, Kedah .. yalah Kak G mmg lahir n bsr di situ .. so Kak G baca jer le ..

    ReplyDelete
  5. sofira: yerlah tu kak jue..ala, tak leh bukak flickr lah..upload lah sket kt dlm blog..ehheh..

    ReplyDelete
  6. jezz: seb bek lah..aku kenyit2 mate sket..buat senyuman paling manis...ehhehe..tak lah..agak dia gentar kot dengar name tempat keje aku tuh..huhuhu...

    ReplyDelete
  7. drfauziah: dr ker??ehheh..sakit perut nih..bese2 jer blog saya nih..almaklumlah budak baru blaja..oo..org langgar ek..bes ar..makan minum murah sesangat..sat lagik nak post n3 pasal langgar plak..ehhehe

    ReplyDelete

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets