Friday, December 18, 2009

Malaysia memang boleh!!!

"jika kau fikirkan kau boleh, kau tentu boleh melakukan.."
"jika kau fikirkan kemenangan, kau hampiri kejayaan.."

tu adalah bait-bait lagu yang sentiasa berkumandang bila rakyat Malaysia melakar sejarah..

17 disember 2009 menyaksikan kemenangan pasukan bola sepak bawah 23 (lelaki) di sukan sea di Laos..(kenape ayat aku agak skema yer??)

so, petang tu aku n hubby cepat2 balik coz tanak ketinggalan game paling bermakna sepanjang tahun..
dalam dok layan game tetibe hujan lebat daaa..aku yg pakai astro pe lagik..tak dapat lah..
dlm 5 minit gak lah..da reda sket ujan aku on balik, baru dpt..alhamdulillah..dah 45 mnt game pon..tp still ada masa tambahan..takat first half, still seri 0-0..kuciwa..coz game agak menyengat..aku n hubby tensen ngan player stricker nae fakri tuh..cam sengal jer..ko stricker tp main takut2..ape lah..

so, msk second half, lagik semangat kami tgk..sambil terjerit2..laki aku banyak kali jap bangun..jap duduk..nak nak time da dekat pintu gol..tp seb bek 2nd half nih corak game dah ok sket..banyak menyerang..tp aku dah gelisah..si zaquan pe sal tak masuk lagik..aku taw dia sakit mata..

tp tak lame lps tuh zaquan masuk, baru lah tgk game layan sket..hehehe..banyak kali pasukan malaysia cuba membolosi pintu gol vietnam tp tak berjaya..

tp akhirnya, malaysia berjaya menjaringkan gol!!itu pun, jaringna gol sendiri..ah..tak kesah lah..janji menang..pastu mula lah serangan bertubi dr vietnam..tak dinafikan stricker vietnam kuat jugak..mase gol tuh, laki aku terlompat2..same lah ngan aku..dr dapur berlari kedepan...tetibe peluk laki aku..hehehhe..

n mase pengadil tiup wisel tamatnya masa perlawanan, kitaornag menjerit kegirangan, n aku tetibe terasa terharu sgt2..sambil menitiskan air mata..walaupon aku tak tgk pon game tahun 1989, tp aku rase ini lah penantian yang rakyat malaysia tgu2 selama ini!!

dan mase lagu Negaraku berkumandang di stadium nasional Laos, dan para pemain serta rakyat malaysia yang ada kat situ menyanyi sekali, lagik sekali aku menitiskan air amta..terharu sgt2..aku adalah seorang peminat bola sepak..dr kecik..jd bila kita dpt pingat emas selepas 20 tahun!!!sape tak terharu beb..brader2 yg tgk kat mapley tu pon konpem tangkap leleh!!!caya lah ckp den...

apepon..DUM DUM DUM DUM DUM DUM MALAYSIA!!!!!!!!

3 comments:

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets