Friday, March 11, 2011

nak beli rumah..nak beli rumah..nak beli rumah..

awal bulan ri tu, aku dan en suami ada survey2 rumah..yer lah dah dekat 5 tahun servis, anak pon da sorang, kene lah cari aset utk jangka masa panjang. memula dapat kat area umah mentua aku. dekat jer, sebelah lorong..dah tgk rumah, dah bg deposit, last2 owner cancel, kata nak simpan utk naka2 dia..(anak2 dia kecik lagik)..tensen, frust semua ada..siap menangis..yerlah kitaorg dah beria2 nak beli..dah amek borang pinjaman bagai..sudahnya...melopong..

selepas frust, aku tak carik pon umah..aku kata, biarlah perasaan duka tu hilnag dulu..huhu..bapak jiwang aku..dalam pada tu en suami pon survey2 gak kat Mudah, google..dengan berbekalkan gaji kami yang tak seberapa, dia carik yang berpatutan..

dan entah kenapa, aku tetibe tergerak nak google rumah utk dijual di BTHO, result mmg banyak..last aku jupe 1 apartment duplex, cantik..dah siap reno, harga pon ok..so, aku pon calling2 ler owner..kata still ada, belom jual..aku bgtau kat en suami, dia kata, jom tgk umah..

so, aku gi tgk umah tersebut, owner melayu, muda lagik, baru kawen.tp takde baby lagik..org gomen gak..tp educated orangnya..baik..suka ckp dgn dorang..so, dah pusing2 umah tu, sembang2, n balik..

otw balik, en suami kata, ok..dlm hr selasa lps aku tgk tu, dia post kat mudah..tau jerlah kan, kalo post kat mudah mmg sekejap jer..then aku call owner, owner kate sape sign snp dulu, dia punye, aku call balik en suami, dia kata, dia nak..aku pon terus proceed n deal ngan owner. so skang msh dlm proses..insyaallah, kalau ada rezeki, dok lah kami di apartmen..takde lif, sbb 3 tingkat jer..tp tak tinggi sgt..bleh aku exercise..kuruskan peha!ahaks..

sayang, sama2 kita berdoa supaya impian kita memiliki rumah sendiri tercapai ek..love u!!

No comments:

Post a Comment

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets