Monday, March 21, 2011

welcome to my world..

today aku nak stat citer pasal kehidupan aku..huhu..dr kecik sampailah ke besor..dah jadi mak orang..

aku lahir di sepital kuala kubu bharu, aku dok kat ulu yam sampai umur aku 5 tahun..pastu aku pindah kat kuang, batu 1*..haha..ko ingat aku nak gtau???ada sorang blogger jiran aku..dulu lah..nama dia..pehal aku nak citer pasal dia plak..
dush..dush..tumbok kepala sendiri..benjol sudah..
"dasar bengong!"
"sape?!"
"kau lah!"
"aku plak!"
hati dan fikiran saling bergaduh..wakakakak..

#########

aku masuk tadika lmbt sket, sbb kuarga aku miskin, adik beradik ramai (mase tu adik beradik aku dah mencecah 5 org, aku yg ke-4)..mase dulu2 ada tadika kemas..skang dah takde dah..kat kg gombak..(aku google kat tenet, takde langsung!huh!)..tau ape jadik ngan tadika tu skang?jadik bengkel motor..cis!

balik pada citer aku, mase aku tadika dulu aku ada kawan baik, nama dia IJA dan IJOI..saje kasi highlight, mane tau kot2 jejak kasih plak ke..ahaks!!windu same korang..aku dulu mase kecik rambut pendek..cam jantan mak aku ckp..leceh lah rambut panjang, nak kene tocang..dah sakit kulit kepala kalo kene ikat, ikat mesti kene kuat, kalo tak kejap jer, dah longgar..huhu..

kami bertiga nih rapat gaklah..slalu main2 pas balik tadika, dorang nih jiran aku, umah ija n ijoi dekat, aku jauh sket..tp semua itu tak menjadi penghalang...main punye pasal..10 batu pon takpe..btw, ijoi nih agak lembut..dr kecik dah nmpk 'kelembutan' dia, kami berdua yg agak kasar..haha..

kitaorg slalu sakat si ijoi, penah skali tu, mase nak balik tadika..kan kalo kat tadika sebelum balik, cikgu mesti bagi ujian..besenya ujian matematik.aku mmg teror (dulu) dlm matematik..skang dah lembab..haha..otak dah karat..
cikgu kata "sape nak balik, kene jawab soklan dulu"
haha..siaplah budak2 nih, aku kejekan..cikgu tu berkata dlm hati..mane aku tau?sebab terpancar senyum kambing kat muke cikgu tu..
aku n ija mmg pantas..sekejap jer leh jawab n balik..tapi ijoi pesan suh tgu..sbb dia agak lampi..haha..gelak jahat..

hahah..tanduk dah tumbuh kat kepala, aku n ija pakat nak kenekan ijoi..dia kan lembut..ape lagik, kitaorg pakat menyorok blakang tadika, konon2 kitaorg dah balik dulu, tinggalkan dia..tak lame pastu dia pon kuar ngan budak2 lain..aik, pesal sekejap jer..cam tak ramai yg terer jwb soklan..mesti cikgu tu dah pening, budak tadika nih masih belom cekap cam aku n ija..huhu..aku nmpk ijoi, dia panggil nama kitaorg..pastu tgk kami takde dia nangis..
kitaorg dah berdekah2 ketawa sambil berguling2, tgk dia menangis sambil cangkung..tergosok2 bijik mata, pastu cikgu kuar..
cikgu tanya "nape ijoi?nangis2 nih"
sambil tersedu2, ijoi pon jwb" iya n ija dah tinggalkan ijopi..macamane nak balik?" nangis lagik..
pastu cikgu yg dah tau kenakalan kitaorg jerit.."ija!iya! meh kuar..jangan nak kenekan ijoi nih!"
kitaorg pon kuar sambil gelak2..dengan muka tak bersalah.. terus tarik tangan ijoi ajak balik..
aku toleh kat blakang, tgk cikgu geleng kepala..

korang tau kenapa ijoi nangis sakan mase kitaorg menyorok tu..???next n3 aku citer..

p/s: rindu sgt pd ijoi n ija..complete set..IYA, IJA n IJOI..


2 comments:

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets