Monday, August 22, 2011

zaman budak² - main meriam buloh vs kampong sebelah..


cerita dah lame, mase tu aku bersekolah rendah..

kampong aku di kuang mmg top dengan tembakan meriam buloh..hah..tp aku cuma gi tengok jer..meramaikan majlis..haha..tp tgk dekat²..tak mainlah tgk jauh²..biasanya abang² kat kg aku akan start men meriam buloh dlm mgu terakhir ramadhan. port mmg canti..kat atas bukit blakang rumah ija..haha..abang dia si ayin lah slalu main..ahha.skali ngan abang² aku..(dulu aku ada 2 abang)..

yang best, kitaorg bukan takat men meriam..tp berlawan ngan kampong sebelah..sape lagik kuat..ahhahah..kg gombak mmg takleh celen( challenge) lah kg kami..kdg² kedengaran jugak dr kg bt.17..haha..

meriam buloh

tp main buloh meriam nih yg tak bestnyer adalah cepat nor pecah..2 3 daas dah pecah..so, abang² tu pon carik besi paip besar punyer buat meriam..pergh....lagik dasat!!!.. sound dia mmg terbaiklah...

cth meriam besi/paip

hmmm..rindunyer aku suasana tu..mase budak² semua pasal raya mmg best..sbb dapat collect duit raya..terjah rumah org kaya..yerlah bajet dorang bg duit raya rm1!..haha..dulu² singgit mmg dah byk dah...minum air segelas, mkn 2 3 bijik kuih raya, pastu cakap.."cikk...nak balik dah nih..."

semua nya masih terngiang² kat kepala aku...sungguh aku rindu!!!byk lagik kenangan yg tak sempat aku titipkan..nantilah..satu mase nanti..

No comments:

Post a Comment

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets