Thursday, September 8, 2011

dalam kita 'sebok' post sane sini kat fb pasal raya...

namun..ramai diantara kita diluar sane yg cemburu dgn keadaan anda..bukan cemburu sbb dia tak dpt bershopping seperti anda..tp dia mmg 'tak dpt' nak beli baju baru waima tudung baru..

dlm bln ramadhan nih, byk status ttg 'bestnyer shopping'..'hari ni i shopping kat pavi'..'raya thn nih i dah spent 2000 ++'

jarang kita sebut 'syukur alhamdulillah..aku masih lagi bertemu aidilfitri tahun ini..berjumpa keluarga' atau 'semoga ALLAH menerima ibadah puasa aku tahun ini'

mmg benar, takkan semua benda nak citer yer dok..kang dah gebang namenyer..tp ckplah sekadar 'biasa-biasa shj' dlm penulisan..

teringat satu ketika dahulu, semasa sy masih kecil..baju raya tidak berganti..hanya mengharapkan pemberian dr orang..mase tu jeles dgn kwn2..beraya dgn baju baru..kite..recycle..siap ada yg ckp..'eh, nih baju aku  nih..mak aku bagi kat ko yer.., baju nih aku tak suke..buruk..'

bila sekarang, dah mempunyaii keluarga, dah berkerja..sy cuba utk berjimat cermat..cuba sediakan yg terbaik buat anak tercinta..suami..

dalam pada kita gembira menyambut lebaran..jgn kita lupa..ada yang kehilangan ahli keluarga meninggal dunia akibat kemalangan jln raya, dibunuh, mati lemas dsb..

ada yang tidak mampu utk membeli apa²..hanya membeli ayam seekor utk dimasak rendang..

ada yang tidak dpt pulang bersama kelaurga akibat kekangan kerja..

maka kita..jgn terlalu lalai...beringatlah..berjimatlah..esok lusa..kita tak tahu apa nasib kita..

No comments:

Post a Comment

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets