Thursday, October 20, 2011

"berjimak" di tepi roaundabout..

Aku kopipes entri ini dari blogger zabid..nice entry..juga terdapat dlm ceramah uztaz azhar idrus..>di sini

Gambar Roundabout


Kisah PerTama ini saya gunakan nama Haji Bakhil (bukan nama sebenar)

Haji Bakhil : saya baru balik dari Mekah dan cium isTeri saya depan org ramai kaT airporT, apa hukum cium ini dan ada berapa jenis cium?


Ustaz : kalau cium Tangan Takpe lah, Tapi kalau cium muluT, cium pipi, cium mcm2 lagi ini namanya "shu ku Tul muruah"(menggugurkan maruah). Jgn cium depan org ramai mcm Tu, Tau lah isTeri kamu, cium Tangan dah lah... nak cium lebih-lebih balik umah lah.

Haji Bakhil : Abis tu yg Rasullulah cium pipi isteri dia.

Ustaz : bukan depan org ramai, cuma org Ter nampak. sebab Tu kalau berjalanpun Takboleh gak berpeluk.

Haji Bakhil : Tapi tu kan isTeri kiTa....

Ustaz : mmg lah isTeri kiTa.... kalau camTu kenapa kamu tak JIMAK(main) jer dgn ISTERI DI TEPI "ROUNDABOUT" tu jer. (",)

Dialog ni ada dalam video di bawah ini, namun bahasa diterjemahkan mengikut kefahaman saya sendiri (",)

Apa ada dalam video ini lagi?
1. Cium selepas Nikah hanya dibenarkan IsTeri cium Tangan suami sahaja.
2. Kalu cium lebih2 lepas nikah dah mcm kat gereja pulak.
3. 5 Tahun mendatang Romen Terus depan Tuk Imam (",)
4. Dulu pengantin perempuan inai ujung jari jer, skrg dah mcm underTaker sampai ke lengan.
5. Kalau kita baca kiTab hadis AKHLAK kita baik kalau baca kiTab Hiburan AKLAK jahanam.
6. "Pra Wedding" jahanam abis. Semua org kapir buat nak TIRU :(
7. IkuT adaT Tak salah, yg salahnya IkuT adaT Tapi langgar SyariaT.



Wallahualam.

p/s : lepas nih takleh nak kiss pipi baba shaza bile nak gi keje..pagi tadi dah start...

No comments:

Post a Comment

: ikut suka korang :

Blogger Wordpress Gadgets