Monday, May 6, 2013

PENGALAMAN MENGUNDI PERTAMA KALI DITEMANI SUAMI DAN ANAK-ANAK

lama giler tak update blog..keje makin bertambah, masa kian suntuk..sebab sebok mengadap fb..
so, semalam adalah kali pertama kali aku mengundi, walaupon umur aku sepatutnya telah layak utk kali kedua..  ape tak nye, dah masuk umur 21 tahun, tak mendaftar untuk mengundi.bila terpaksa ke kursus di BTN, terpaksalah daftar undi..siap kene sound lagik.. suami pon sama.. oh kami berkursus di BTN sama2, inai masih merah di jari jemari okeh..

berbalik kepada pilihanraya, aku terpaksa membawa 2 orang tentera kecil aku, pengasuh balik mengundi ler..ate.. pada awalnya nak naik motor jer..senang nak parking.. tp bila tgk cuaca agak mendung, so bawak kereta ler. agak jauh lah parking. oh, aku mengundi di Sek Ren Agama BT9, Cheras. alamat dlm ic letak umah MIL aku, so, takyah susah2 nak berpisah denagn suami dan anak-anak..wakakkakk..

Dun Kajang, Parlimen Langat. tak kesah lah ape pon yg aku pangkah atau korang pangkah, aku dpt saluran 5 kategori belia.. wah..terasa muda..tp dlm barisan aku, aku n satu lagik pasangan beratur membawa anak..yg lain single mingle jer. terasa tua plak..huhuhuhu.. so, lepas mendaftar, beratur lah di saluran 5, dengan memimpin shaza 2 tahun 10 bulan dan si suami mendokong safiyya 10 bulan. 

dengan cuaca yg agak panas, beratur lah..mujur ada sahabat suami yg sama2 beratur..ada lah teman nak berborak..kalo kami jer tadik..sepanjang beratur, mau habes cerita hal rumah tangga.. luar dalam cerita..

dalam sejam lebih jugaklah beratur, alhamdulillah safiyya tak cranky, dan encik azrul aminur rashid a.k.a JACK yang rajin layan shaza...main cop tiang lah, main kucing lah.. jack oh jack..

safiyya sedap mentido hampir sepanjang masa, walau dalm panas dan berpeluh2.. seb bek beratur kat bawah bumbung, redup.. sampai kat muka pintu sebelum mengundi, baru dia bangun.. take turn dengan suami, dia gi membuang dulu.. ish..buang undi.. pastu, diikuti encik jack dan menyerahkan safiyya n shaza pada baba mereka.. kemudian aku plak..

pergh..nebes giler! macam nak amek exam..spm pon tak nebes cegini..huhu.. skang punya trend mengundi kene calit dakwat kekal.. takde kekal mane pon.. balik dr mengundi terus try basuh.. mula2 suami basuh guna tinner, tak jalan..pastu pakai clorox..hilang semua..ada sikit2 jer kat celah kuku.. aku pon tonyoh guna clorox, ilang semua.. siap bibik sebelah umah ckp aku tak mengundi.. hahaha..

BASUH JARI SEBELUM KOREK HIDONG..INI LAH PADAHNYA..


so, keputusan dah pon diketahui..tahniah kepada pemenang.. apepon yg anda lakukan, ingatlah..bersangka baiklah dengan perancangan ALLAH..

moto baru sy.. SAYANGI RASULULLAH S.A.W, YAKINI ALLAH S.W.T
Blogger Wordpress Gadgets