Tuesday, June 23, 2009

Hanya tinggal...

Hanya tinggal beberapa hari je lagi untuk aku begelar seorang isteri..terlalu banyak kenangan yang aku alami selami ni, yang pahit, yang manis semuanya aku simpan..
orang selalu mengatakan hari2 yang berlalu tanpa sebarang gangguan,tanpa masalah adalah hari yang paling menggembirakan dan paling beruntung.
tapi bagi aku, hari yang aku lalui dengan 1001 macam dugaan dan aku berjaya menyelesaikan walaupun tak kesemuanya, aku rasa aku amat bersyukur dan itulah hari yang bermakna dalam hidup aku.
aku masih ingat, ramai jugak yang kata rupa aku nih lebih tua dari usia. yelah, aku ni pon bukan nye lawa mana..mungkin kerana banyak sangat perkara yang perlu aku fikir, aku selesaikan, aku tanggung yang kebanyakan rakan sebaya aku tak lalui..
aku bersyukur dengan dugaan yang ALLAH beri pada aku.at least aku tahu, yang DIA masih menyayangi aku dan aku rasa aku lah hamba-Nya yang bertuah kerana dihadiahi dengan pelbagai dugaan. Aku cuba tabah mengharungi setiap satu masalah yang menimpa aku. aku juga manusia biasa, tak lari dari membuat kesilapan. kadang2 aku menyalahkan diri aku yang seolah aku menyalahkan takdir.tapi aku besyukur sangat2 aku mempunyai seorang tunang yang bakal menjadi suami aku kerana masih menyayangi aku walaupun pelbagai dugaan yang menimpa kami berdua..
sayang..terima kasih bby ucapkan kerana menyayangi dan mencintai diri ini...

Tuesday, June 9, 2009

pertunangan Rena & Edan 06.06.09

Pada 6 Jun 2009 yang lepas, adik tunang aku, Saiful Rasyadan (Edan) telah pon selamat bertunang dengan pilihan hatinya Nur Azrina Mokhtar (Rena). So Sweet..tema kaler pink wif white. (kaler standard org pompuan).. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar walaupon ada aku terlambat dtg dek kerana menunggu abg sepupu tunang aku yg dr saujana impian sg buloh. Rena dok kat BBSB. (bandar baru sg buloh).kg halaman aku..umah dia dekat ngan kilang temapt aku keje dulu..huhuhu..maklumlah, org susah kan..eh, stop citer aku..dorang nih dulu satu klas kat sm teknik setapak.tp mase tu tak kwn, cuma edan nih minat dlm diam je minah nih. usha dr ajuh jer..walaupon dia da ada awek amse tuh (tol ker citer aku nih??)haha..pastu aku pon tak tau cam ner leh sangkut pas abes skool..korang ty sendiri tuan punyer badan. lagik satu aku nak bgtau, adik tunang aku n tunang dia nih sebaya ngan aku (24 thn), kalau ikutkan aku lagik muda dr dorang coz aku lahir bulan 11..hahahahhaha!!!tapi gelaran aku tak lama lagik..kak long, sebab aku takel abg sulung..huhuhuhu...

sebahagian dr hantaran...
manisnyer...

berdebar jantungku..bila ku sebut nama mu..edan..edan..hehehe

amik restu dr bakal bonda mertuaku..

ciuman penuh kasih sayang dr cucunda kepada nenda..


rena : sayang, ada cili kat gigi tu!!
edan : hah?cam ner nih??tak pe lah labu!!!

menjeling menjeling ku bertentang..mata kita sama memandang..huhuhu


bersama bonda2 tercinta..

dengan kakak sepupu edan dan anaknyer..


dengan ayahanda2..

da nak kawen anak dara aku nih...

curi gambar jap..


konon nak tunjuk pro..(aku lah tuh)


tak lame lagik jadik beras..eh..biras lah..biras..


posing biar best..tak mo serius..


Ya ALLAH, Kau tabahkan lah hatiku ini, untuk menempuhi cabaran yang bakal menjelang..Kau kuatkan lah hati ku ini, untuk mempertahankan cinta suci ini..
Ya ALLAH, jika dia adalah jodohku, bawalah dia dekat denganku, supaya kami dapat menikmati keindahan yang Kau ciptakan buat kami..andai dia bukan jodohku, bawalah dia pergi jauh dariku, supaya aku tidak melihat dia..membiarkan aku lebih terseksa..
Amin, Ya Rabbalalamin..

Satu-satunya adik perempuan keluarga tunangku..


Senyum ape tuh???


Aik...senget?? Kusyen tuh...

















Lagi 19 Hari..


Hanya tinggal 19 hari jer lagik utk aku berfoya-foya..opss!!tak lah..utk aku hidup bujang..pas nih da jadi isteri orang kenelah jaga diri, maruah suami, maruah keluarga..hush..banyak sebenarnya tanggungjawab sebagai seorang istri..huhuhu..ingat senang???!!tapi inilah jalan yang aku pilih..aku perlukan seseorang utk aku berlindung..utk aku menyayangi dan disayangi..sape lagi kalo bukan bakal suami aku..saiful rafiqin..ish..kekadang berdebar..kekadang tak sabar..huhuhuh..moga2 tak de ape lah yang buruk berlaku..insyaalah....

Wednesday, June 3, 2009

menghitung hari...

lagi 25 hari aku bakal menamatkan zaman bujang..dan akan memulakan kehidupan baru bersama yang tersayang..sometimes, aku rasa aku terlalu muda utk menempuh alam rumah tangga..tapi aku sedar hakikat..aku perlukan sesorang utk membimbing aku ke jalan yang lebih baik..maklumlah, bila kita berjauhan dengan keluarga, pelbagai perkara kita lakukan..dan mak kat kg selalu risau..at least bila aku berjauhan, ada org yg jaga aku kat sini..walaupun, aku memang da biasa sendirian..hidup berdikari adakalnya, aku sunyi sangat..kehidupan aku tak sama dengan ornag lain..tak perlu lah aku coretkan panjang lebar kat sini..cukuplah sekadar aku katakan, i'm coming from a broken family..kenangan pahit aku, takkan aku imbas..sakit..terlalu sakit..tp tak semua faham..
dahlah..buat ape nak sdih2 nih..aku nak menghitung hari..huhuhuuh...tak lama lagi aku bakal menjadi isteri orang..macam mane lah agaknya yer???best ke tak???

Monday, June 1, 2009

Ku Cipta Untukmu..

Sayang..
Andai dirimu tahu..
Cinta ku seluas lautan dunia..
Takkan surut walau musimnya tiba...

Aduhai sayang..
Setelah dua tahun kita berhubungan..
Terlalu banyak kenangan kita..
Ada manis..
Ada pahit..
Pelbagai rasa..

Aku tak mahu kehilangan dirimu..
Aku inginkan dirimu selamanya..
Walau ku tahu kau bukan milikku yang abadi..
Biarlah tika ini..
Takkan terhenti...

28 Jun 2009
Tanggal yang sama-sama kita nantikan..
Kau, aku bersatu menjadi yang baharu..
Moga kita kan kekal bahagia..
Hingga ke akhir hayat..
Seperti yang kita mahu..

menang lagik..

hahaha..Chelsea telah menjuarai Piala FA sekali lagik dengan mengalahkan Averton 2-1..memula Averton da lead 0-1..pastu drogba mengejar dengan menyumbat gol yang pertama buat chelsea..tak lama selepas itu, my fav..frank lampard pulak menjanringkan gol dengan jarak jau..huhuu..bleh ker team lain buat macam tuh..hahahhahahha..

Chelsea..chelsea..
Chelsea..chelsea...

anniversary...

hari nih genap 2 tahun aku dengan sepul menjalinkan hubungan sebagai pasangan kekasih..
dalam tempoh 2 tahun nih aku dah pun bertunang dengan dia..(12.10.08).
dalam tempoh nih juak banyak pengalaman pahit manis terpaksa kami harungi..kalau tak kuat..dah lama terkubur hubungan nih..banyak giler siut dugaan dan godaan...adoiii..aku pon pening jugak nak melayan kerenah mamat sorang nih..nak buat macam mane..aku sayang bangat sih pada mamat nih..
member aku penah cakap ..pesal ko pilih mamat tuh??
ntahlah..aku nih bukan pilih rupa..pilih harta..aku pon bukanlah cantik mane pon nak memilih..kene lah sedar diri..cuma kadang2 aku rasa rendah diri..yelah..tunang aku nih org KL..aku plak orang kampung jer..tapi dia penah ckp..kalo dia pikir kan sumer tu dia tak pilih aku..bek dia pilih org KL jugak..hehehhe..
kadang2 pon aku tertanya2 jugak nape dia pilih aku..dia tak pebah ckp ape2..kata dia, tak de sebab utama kenapa aku yang menjadi pilihan hati dia..hopefully biarlah bukan kerana luaran..(macamlah aku nih cantik nak ckp macam tu!)..
cuma...yerlah..aku nih ada sikap yg sangat merendah diri..tu lah yg membuatkan si dia kerap kali bising dengan aku..huhuhuhu..
dan 28 jun nih aku bakal menamatkan zaman bujang aku dengan insan yang sangat aku cintai..saiful rafiqin bin selamat..kalian doakan kami bahagia hingga ke akhir hayat ek..
Blogger Wordpress Gadgets